Artikkelen under er hentet fra Halden Arbeiderblad 12.6.2018. Tekst: Thomas Lilleby. Foto: Espen Solli, Ole-Jakob Haugli Hansen.

Innspillingen av TV-programmet starter 13. august og vil vare i 10 uker. Finalen spilles inn 19. oktober. Røsneskilen er et stort hytteområde med over 100 hytter og TV-programmet skal spilles inn i den nye delen av feltet, som heter Blomsterenga. Flere lokale firmaer og leverandører vil være involvert i TV2s store satsing.

Deltakerne er snart klare

Hyttenaboer vil også kunne bli involvert i innspillingen, blant annet som dommere og statister.
Også i år blir Guri Solberg programleder for «Sommerhytta», og interiørdesigner Aina Sollie Steen, snekker Lars Fossum og hageekspert Finn Schjøll fortsetter som eksperter.
Prosjektleder Torkil Auran i TV 2 forteller at arbeidet med å finne nye deltakerpar nærmer seg slutten, og at det ser lovende ut.

Gode seertall

– Vi er veldig godt fornøyd med både programmene og seertallene fra sesong 2 og gleder oss derfor til å sette i gang med enda en sesong. Det jobbes nå iherdig for å sette sammen en spennende bukett av deltakere hvor at av parene vil vinne sin egen hytte, sier Auran.
Det vil være fire par som skal jobbe med fire relativt like prosjekter i Røsneskilen.
– I det første programmet blir det en konkurranse mellom deltakerne og vinnerne av konkurransen får velge hvilken hytte de vil jobbe med først. Deretter foregår det slik at man får forskjellige ukeoppdrag, som å lage kjøkken, bad, eller hage, forteller pressekontakt Siril Vatne Meling i TV2.
Forrige sesong er akkurat sendt på TV2. Torsdag vant fetterne Michael Justiniano og Christoffer Wiik sin egen sommerhytte i finalen av sesong 2 av «Sommerhytta», etter ti intense uker der deltakerne måtte bygge og pusse opp sin egen hytte. Men om bare noen uker starter altså innspillingen av neste seong. I Halden.

Så stedet på dronefilm

 

 

Kristher Kopperud i Tømrermester Kopperud Bygg AS og daglig leder Terje Kristiansen hos Stangeskovene er to av de lokale aktørene som har gjort det mulig å få lagt denne innspillingen til Halden.

Kopperud forteller at han ble kontaktet av produksjonsselskapet Strix allerede i fjor sommer, men at bestillingen fra TV2 ikke kom før de gode seertallene etter årets sesong var klare. Men så har det gått fort.

– Det har vært mange korte pucker for å si det sånn, smiler han.

– Trond Atle Bokerød hadde laget en dronefilm for oss om området her ute. Den hadde Strix sett på nettet og det var det som gjorde at de fattet interesse for området og synes det var idyllisk her, fortsetter Kopperud, som eier hele tomtefeltet og har utviklet hyttefeltet gjennom de siste årene.

God PR for Halden

 

Kristiansen er svært entusiastisk et par måender før innspillingen begynner.

– Jeg får helt gåsehud. Vi er jo med på dette fordi vio er glad i byen. Dette er ikke et prosjekt bare for Stangeskovene eller Kopperud. Dette er en mulighet til å vise fram Halden som et flott sted å bo og en flott hyttekommune, sier han.

Han poengterer at mens Allsang på Grensen utgjør sju programmer, så er sommerhytta på hele 40 episoder.

– Og det sendes i beste sendetid på TV2. De kommer også til å ha innslag fra området, i butikkene til de ulike leverandørene og de vil vise hvilke muligheter som finnes her, sier han videre.

Kopperud er tømrermester og har en stor stolthet for å bygge i tre, mens Stangeskovene er den største lokale leverandøren av materialer i tre. Kristiansen håper at noe av Haldens historie i denne sammenhengen også vil bli synliggjort.

– Tenk på historien med alle sagene bare fra Tistedal og til Halden. Distriktet vårt har sterke og stolte tradisjoner knyttet til tømmervirksomhet og trelast. Mitt håp er at noe av dette også vil bli synliggjort i serien, kommenterer han.

Mange lokale er med

Selv om det er Kopperud og Kristiansen som har hatt mest kontakt med Strix, sier de at dette ikke hadde vært mulig uten en form for dugnad fra mange lokale firmaer og leverandører. De roser også Halden kommune for at de har backet oppunder TV-prosjektet.

I tillegg til Stangeskovene og Kopperud er Comfort ved rørlegger Jørgensen, Staal og Sønn, Jensen og Scheele, Aktiv eiendomsmegling, Løken Trevare (Ørje) og Caverion blant de lokale firmaene som kommer til å være involvert.

Kanskje blir det også et lokalt par blant deltakerne, men det vet man ikke ennå.

– Det som er helt sikkert er at deltakerne vil få nok å gjøre. De må virkelig henge i stroppen de 10 ukene innspillingen pågår, røper Kopperud og Kristiansen.

De får ikke lov til å røpe så mye av produksjonsselskapet, men TV2 har sagt noe om hva området heter og i dette området ligger det bare nye hytter og tomter. Selv om ikke den lokale duoen kan røpe noe, er det likevel naturlig å anta at deltakerne denne gangen faktisk i stor grad rett og slett skal bygge fire nye hytter.

Vinnerparet får hytta de har bygd som premie.

 

 

 

Innspillingen av TV-programmet starter 13. august og vil vare i 10 uker. Finalen spilles inn 19. oktober. Røsneskilen er et stort hytteområde med over 100 hytter og TV-programmet skal spilles inn i den nye delen av feltet, som heter Blomsterenga. Flere lokale firmaer og leverandører vil være involvert i TV2s store satsing.

Deltakerne er snart klare

Hyttenaboer vil også kunne bli involvert i innspillingen, blant annet som dommere og statister.
Også i år blir Guri Solberg programleder for «Sommerhytta», og interiørdesigner Aina Sollie Steen, snekker Lars Fossum og hageekspert Finn Schjøll fortsetter som eksperter.
Prosjektleder Torkil Auran i TV 2 forteller at arbeidet med å finne nye deltakerpar nærmer seg slutten, og at det ser lovende ut.

Gode seertall

– Vi er veldig godt fornøyd med både programmene og seertallene fra sesong 2 og gleder oss derfor til å sette i gang med enda en sesong. Det jobbes nå iherdig for å sette sammen en spennende bukett av deltakere hvor at av parene vil vinne sin egen hytte, sier Auran.
Det vil være fire par som skal jobbe med fire relativt like prosjekter i Røsneskilen.
– I det første programmet blir det en konkurranse mellom deltakerne og vinnerne av konkurransen får velge hvilken hytte de vil jobbe med først. Deretter foregår det slik at man får forskjellige ukeoppdrag, som å lage kjøkken, bad, eller hage, forteller pressekontakt Siril Vatne Meling i TV2.
Forrige sesong er akkurat sendt på TV2. Torsdag vant fetterne Michael Justiniano og Christoffer Wiik sin egen sommerhytte i finalen av sesong 2 av «Sommerhytta», etter ti intense uker der deltakerne måtte bygge og pusse opp sin egen hytte. Men om bare noen uker starter altså innspillingen av neste seong. I Halden.

Så stedet på dronefilm

 

 

Kristher Kopperud i Tømrermester Kopperud Bygg AS og daglig leder Terje Kristiansen hos Stangeskovene er to av de lokale aktørene som har gjort det mulig å få lagt denne innspillingen til Halden.

Kopperud forteller at han ble kontaktet av produksjonsselskapet Strix allerede i fjor sommer, men at bestillingen fra TV2 ikke kom før de gode seertallene etter årets sesong var klare. Men så har det gått fort.

– Det har vært mange korte pucker for å si det sånn, smiler han.

– Trond Atle Bokerød hadde laget en dronefilm for oss om området her ute. Den hadde Strix sett på nettet og det var det som gjorde at de fattet interesse for området og synes det var idyllisk her, fortsetter Kopperud, som eier hele tomtefeltet og har utviklet hyttefeltet gjennom de siste årene.

God PR for Halden

 

Kristiansen er svært entusiastisk et par måender før innspillingen begynner.

– Jeg får helt gåsehud. Vi er jo med på dette fordi vio er glad i byen. Dette er ikke et prosjekt bare for Stangeskovene eller Kopperud. Dette er en mulighet til å vise fram Halden som et flott sted å bo og en flott hyttekommune, sier han.

Han poengterer at mens Allsang på Grensen utgjør sju programmer, så er sommerhytta på hele 40 episoder.

– Og det sendes i beste sendetid på TV2. De kommer også til å ha innslag fra området, i butikkene til de ulike leverandørene og de vil vise hvilke muligheter som finnes her, sier han videre.

Kopperud er tømrermester og har en stor stolthet for å bygge i tre, mens Stangeskovene er den største lokale leverandøren av materialer i tre. Kristiansen håper at noe av Haldens historie i denne sammenhengen også vil bli synliggjort.

– Tenk på historien med alle sagene bare fra Tistedal og til Halden. Distriktet vårt har sterke og stolte tradisjoner knyttet til tømmervirksomhet og trelast. Mitt håp er at noe av dette også vil bli synliggjort i serien, kommenterer han.

Mange lokale er med

Selv om det er Kopperud og Kristiansen som har hatt mest kontakt med Strix, sier de at dette ikke hadde vært mulig uten en form for dugnad fra mange lokale firmaer og leverandører. De roser også Halden kommune for at de har backet oppunder TV-prosjektet.

I tillegg til Stangeskovene og Kopperud er Comfort ved rørlegger Jørgensen, Staal og Sønn, Jensen og Scheele, Aktiv eiendomsmegling, Løken Trevare (Ørje) og Caverion blant de lokale firmaene som kommer til å være involvert.

Kanskje blir det også et lokalt par blant deltakerne, men det vet man ikke ennå.

– Det som er helt sikkert er at deltakerne vil få nok å gjøre. De må virkelig henge i stroppen de 10 ukene innspillingen pågår, røper Kopperud og Kristiansen.

De får ikke lov til å røpe så mye av produksjonsselskapet, men TV2 har sagt noe om hva området heter og i dette området ligger det bare nye hytter og tomter. Selv om ikke den lokale duoen kan røpe noe, er det likevel naturlig å anta at deltakerne denne gangen faktisk i stor grad rett og slett skal bygge fire nye hytter.

Vinnerparet får hytta de har bygd som premie.

Artikkelen under er hentet fra Halden Arbeiderblad 12.6.2018. Tekst: Thomas Lilleby. Foto: Espen Solli, Ole-Jakob Haugli Hansen.

Innspillingen av TV-programmet starter 13. august og vil vare i 10 uker. Finalen spilles inn 19. oktober. Røsneskilen er et stort hytteområde med over 100 hytter og TV-programmet skal spilles inn i den nye delen av feltet, som heter Blomsterenga. Flere lokale firmaer og leverandører vil være involvert i TV2s store satsing.

Deltakerne er snart klare

Hyttenaboer vil også kunne bli involvert i innspillingen, blant annet som dommere og statister.
Også i år blir Guri Solberg programleder for «Sommerhytta», og interiørdesigner Aina Sollie Steen, snekker Lars Fossum og hageekspert Finn Schjøll fortsetter som eksperter.
Prosjektleder Torkil Auran i TV 2 forteller at arbeidet med å finne nye deltakerpar nærmer seg slutten, og at det ser lovende ut.

Gode seertall

– Vi er veldig godt fornøyd med både programmene og seertallene fra sesong 2 og gleder oss derfor til å sette i gang med enda en sesong. Det jobbes nå iherdig for å sette sammen en spennende bukett av deltakere hvor at av parene vil vinne sin egen hytte, sier Auran.
Det vil være fire par som skal jobbe med fire relativt like prosjekter i Røsneskilen.
– I det første programmet blir det en konkurranse mellom deltakerne og vinnerne av konkurransen får velge hvilken hytte de vil jobbe med først. Deretter foregår det slik at man får forskjellige ukeoppdrag, som å lage kjøkken, bad, eller hage, forteller pressekontakt Siril Vatne Meling i TV2.
Forrige sesong er akkurat sendt på TV2. Torsdag vant fetterne Michael Justiniano og Christoffer Wiik sin egen sommerhytte i finalen av sesong 2 av «Sommerhytta», etter ti intense uker der deltakerne måtte bygge og pusse opp sin egen hytte. Men om bare noen uker starter altså innspillingen av neste seong. I Halden.

Så stedet på dronefilm

 

 

Kristher Kopperud i Tømrermester Kopperud Bygg AS og daglig leder Terje Kristiansen hos Stangeskovene er to av de lokale aktørene som har gjort det mulig å få lagt denne innspillingen til Halden.

Kopperud forteller at han ble kontaktet av produksjonsselskapet Strix allerede i fjor sommer, men at bestillingen fra TV2 ikke kom før de gode seertallene etter årets sesong var klare. Men så har det gått fort.

– Det har vært mange korte pucker for å si det sånn, smiler han.

– Trond Atle Bokerød hadde laget en dronefilm for oss om området her ute. Den hadde Strix sett på nettet og det var det som gjorde at de fattet interesse for området og synes det var idyllisk her, fortsetter Kopperud, som eier hele tomtefeltet og har utviklet hyttefeltet gjennom de siste årene.

God PR for Halden

 

Kristiansen er svært entusiastisk et par måender før innspillingen begynner.

– Jeg får helt gåsehud. Vi er jo med på dette fordi vio er glad i byen. Dette er ikke et prosjekt bare for Stangeskovene eller Kopperud. Dette er en mulighet til å vise fram Halden som et flott sted å bo og en flott hyttekommune, sier han.

Han poengterer at mens Allsang på Grensen utgjør sju programmer, så er sommerhytta på hele 40 episoder.

– Og det sendes i beste sendetid på TV2. De kommer også til å ha innslag fra området, i butikkene til de ulike leverandørene og de vil vise hvilke muligheter som finnes her, sier han videre.

Kopperud er tømrermester og har en stor stolthet for å bygge i tre, mens Stangeskovene er den største lokale leverandøren av materialer i tre. Kristiansen håper at noe av Haldens historie i denne sammenhengen også vil bli synliggjort.

– Tenk på historien med alle sagene bare fra Tistedal og til Halden. Distriktet vårt har sterke og stolte tradisjoner knyttet til tømmervirksomhet og trelast. Mitt håp er at noe av dette også vil bli synliggjort i serien, kommenterer han.

Mange lokale er med

Selv om det er Kopperud og Kristiansen som har hatt mest kontakt med Strix, sier de at dette ikke hadde vært mulig uten en form for dugnad fra mange lokale firmaer og leverandører. De roser også Halden kommune for at de har backet oppunder TV-prosjektet.

I tillegg til Stangeskovene og Kopperud er Comfort ved rørlegger Jørgensen, Staal og Sønn, Jensen og Scheele, Aktiv eiendomsmegling, Løken Trevare (Ørje) og Caverion blant de lokale firmaene som kommer til å være involvert.

Kanskje blir det også et lokalt par blant deltakerne, men det vet man ikke ennå.

– Det som er helt sikkert er at deltakerne vil få nok å gjøre. De må virkelig henge i stroppen de 10 ukene innspillingen pågår, røper Kopperud og Kristiansen.

De får ikke lov til å røpe så mye av produksjonsselskapet, men TV2 har sagt noe om hva området heter og i dette området ligger det bare nye hytter og tomter. Selv om ikke den lokale duoen kan røpe noe, er det likevel naturlig å anta at deltakerne denne gangen faktisk i stor grad rett og slett skal bygge fire nye hytter.

Vinnerparet får hytta de har bygd som premie.

Artikkelen under er hentet fra Halden Arbeiderblad 12.6.2018. Tekst: Thomas Lilleby. Foto: Espen Solli, Ole-Jakob Haugli Hansen.

Innspillingen av TV-programmet starter 13. august og vil vare i 10 uker. Finalen spilles inn 19. oktober. Røsneskilen er et stort hytteområde med over 100 hytter og TV-programmet skal spilles inn i den nye delen av feltet, som heter Blomsterenga. Flere lokale firmaer og leverandører vil være involvert i TV2s store satsing.

Deltakerne er snart klare

Hyttenaboer vil også kunne bli involvert i innspillingen, blant annet som dommere og statister.
Også i år blir Guri Solberg programleder for «Sommerhytta», og interiørdesigner Aina Sollie Steen, snekker Lars Fossum og hageekspert Finn Schjøll fortsetter som eksperter.
Prosjektleder Torkil Auran i TV 2 forteller at arbeidet med å finne nye deltakerpar nærmer seg slutten, og at det ser lovende ut.

Gode seertall

– Vi er veldig godt fornøyd med både programmene og seertallene fra sesong 2 og gleder oss derfor til å sette i gang med enda en sesong. Det jobbes nå iherdig for å sette sammen en spennende bukett av deltakere hvor at av parene vil vinne sin egen hytte, sier Auran.
Det vil være fire par som skal jobbe med fire relativt like prosjekter i Røsneskilen.
– I det første programmet blir det en konkurranse mellom deltakerne og vinnerne av konkurransen får velge hvilken hytte de vil jobbe med først. Deretter foregår det slik at man får forskjellige ukeoppdrag, som å lage kjøkken, bad, eller hage, forteller pressekontakt Siril Vatne Meling i TV2.
Forrige sesong er akkurat sendt på TV2. Torsdag vant fetterne Michael Justiniano og Christoffer Wiik sin egen sommerhytte i finalen av sesong 2 av «Sommerhytta», etter ti intense uker der deltakerne måtte bygge og pusse opp sin egen hytte. Men om bare noen uker starter altså innspillingen av neste seong. I Halden.

Så stedet på dronefilm

 

 

Kristher Kopperud i Tømrermester Kopperud Bygg AS og daglig leder Terje Kristiansen hos Stangeskovene er to av de lokale aktørene som har gjort det mulig å få lagt denne innspillingen til Halden.

Kopperud forteller at han ble kontaktet av produksjonsselskapet Strix allerede i fjor sommer, men at bestillingen fra TV2 ikke kom før de gode seertallene etter årets sesong var klare. Men så har det gått fort.

– Det har vært mange korte pucker for å si det sånn, smiler han.

– Trond Atle Bokerød hadde laget en dronefilm for oss om området her ute. Den hadde Strix sett på nettet og det var det som gjorde at de fattet interesse for området og synes det var idyllisk her, fortsetter Kopperud, som eier hele tomtefeltet og har utviklet hyttefeltet gjennom de siste årene.

God PR for Halden

 

Kristiansen er svært entusiastisk et par måender før innspillingen begynner.

– Jeg får helt gåsehud. Vi er jo med på dette fordi vio er glad i byen. Dette er ikke et prosjekt bare for Stangeskovene eller Kopperud. Dette er en mulighet til å vise fram Halden som et flott sted å bo og en flott hyttekommune, sier han.

Han poengterer at mens Allsang på Grensen utgjør sju programmer, så er sommerhytta på hele 40 episoder.

– Og det sendes i beste sendetid på TV2. De kommer også til å ha innslag fra området, i butikkene til de ulike leverandørene og de vil vise hvilke muligheter som finnes her, sier han videre.

Kopperud er tømrermester og har en stor stolthet for å bygge i tre, mens Stangeskovene er den største lokale leverandøren av materialer i tre. Kristiansen håper at noe av Haldens historie i denne sammenhengen også vil bli synliggjort.

– Tenk på historien med alle sagene bare fra Tistedal og til Halden. Distriktet vårt har sterke og stolte tradisjoner knyttet til tømmervirksomhet og trelast. Mitt håp er at noe av dette også vil bli synliggjort i serien, kommenterer han.

Mange lokale er med

Selv om det er Kopperud og Kristiansen som har hatt mest kontakt med Strix, sier de at dette ikke hadde vært mulig uten en form for dugnad fra mange lokale firmaer og leverandører. De roser også Halden kommune for at de har backet oppunder TV-prosjektet.

I tillegg til Stangeskovene og Kopperud er Comfort ved rørlegger Jørgensen, Staal og Sønn, Jensen og Scheele, Aktiv eiendomsmegling, Løken Trevare (Ørje) og Caverion blant de lokale firmaene som kommer til å være involvert.

Kanskje blir det også et lokalt par blant deltakerne, men det vet man ikke ennå.

– Det som er helt sikkert er at deltakerne vil få nok å gjøre. De må virkelig henge i stroppen de 10 ukene innspillingen pågår, røper Kopperud og Kristiansen.

De får ikke lov til å røpe så mye av produksjonsselskapet, men TV2 har sagt noe om hva området heter og i dette området ligger det bare nye hytter og tomter. Selv om ikke den lokale duoen kan røpe noe, er det likevel naturlig å anta at deltakerne denne gangen faktisk i stor grad rett og slett skal bygge fire nye hytter.

Vinnerparet får hytta de har bygd som premie.